onsdag 10. april 2013

Fjellskiluringen - villmannens første fjellskierfaringer

Fjellskiluringen - dagens skiklovn får lugging

Villmannen var i Sogn og fjordane i påsken, og hadde med sine nyinnkjøpte brukte fjellski av typen Fischer. Det kom mye morro (les tryn foran kamera) ut av dette.

Siden en god latter forlenger livet, og at man må dele på godene tenkte jeg at det ville være riktig å gjøre også i dette tilfellet.


Fylke: Sogn og fjordane
Kommune: Sandane
Sted: Utvikfjellet
__________________________________________

Du kan villmannens kanal på youtube her: https://www.youtube.com/channel/UCbaodoA7yhNKU-SxXch2Taw


Første dag på fjellski. Det er en del løssnø, og disse skiene har ikke mye innsving eller bredde, noe de har er riper og sløve stålkanter. Men jeg skal ikke bare skylde på skia, som fjellskifersking og villmann tar jeg ansvar for egen kompetanse, eller ukompetanse. 


Alt er kult og jeg peker ut sporvalget mitt

Flyter oppå snøen som en nordisk gud - skiguden og villmannen Claus

Dette føles bra - full kontroll - bra stil - elegant som faen


Forbereder meg på hellingen som kommer - litt frempå her

Der lugga det!


Dette ser jo ikke elegant ut

Kutt!

Jeg tenkte at dette er det best å ordne opp i med en gang, ellers vil jeg få et rykte som en skikkelig rævva fjellskikjører. Så jeg setter utfor neste helling, og satser på å slette filmen etterpå - hellingen er litt brattere men jeg skal skråkjøre den. 


Bildeserie 2: Filmen er her
Da er jeg klar igjen, og peker ut ruta for fotografen

Så er det gang i Sondre Norheim igjen

Ett litt utstødig øyeblikk ser det ut som - men neida full kontroll!

Alt ser ut til å gå fantastisk nede på flata

Neida! Det lugger igjen

På trynet i snøen - herlig og avkjølende!

Nå har jeg fått snø på innsiden av solbrillene og ser ikke en dritt! Kan også nevne snø på innsiden av buksa og gensern..

Jeg gjør dette i blinde

End of story - 2 perfekte tryn!


Nå tenkte jeg at dette er faktisk så dårlig at det fortjener oppmerksomhet. Jeg hadde ikke planlagt å være dagens klovn, men dette er umulig å ikke le av, så hvorfor skal ikke flere se det?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar